والس 1

چقدر دوباره خوانی والس خداحافظی به دل میشینه، برتلف ،مرد میانسال و کاملا امروزی ومقدس ومتمول داستان زیباترین حرفها رو تحویل میده ،حرفهایی که توی فضای حاکم اصلا جنبه شعار ندارن ودر عین حال حتی به قول کلیما یک شخصیت محوری داستان ، ارزش این رودارن که بندهایی از یک انجیل جدید باشن.


"من تورا درک می کنم، سعی نخواهم کرد عقیده ات را عوض کنم.من پیرتر از آنم که بخواهم دنیا را اصلاح کنم.فقط نظرم را گفتم .همین.من ،اگر تو مخالف عقیده ام هم باشی ،دوستت می مانم ،وحتی اگر قبولت هم نداشته باشم کمکت می کنم."(از صحبتهای برتلف در متن کتاب)

والبته در ادامه داستان برتلف به این حرفها پایدار می ماند، شخصیتی که از لحظه لحظه زندگی لذت می برد وهمیشه برای به آرامش رسیدن دیگران هم درتلاش هست.

نظرات 1 + ارسال نظر
رها شنبه 20 تیر 1394 ساعت 11:47 http://rahaybiparva.blogfa.com

پس باید حتما بخونمش...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.